dijous, 14 de març del 2013

LES NOSTRES COMPETÈNCIES DURANT LES PRÀCTIQUES


Una vegada analitzam el nostre context d'aprenentatge, les pràctiques, segurament ens adonam que hi ha moltes coses que surten o que no s'adeqüen a la fonamentació teòrica que hem estat rebent al llarg dels primers anys de carrera. La realitat pot ser diferent ja que sovint es fa difícil dur a la pràctica tota la teoria, degut al context de cada centre i als seus recursos, tant humans com materials.

Per això és important ser conscients del què ens podem trobar i sobretot de com podem encaixar nosaltres dins el sistema de l'escola on fem les pràctiques, o quan arribam a un lloc de treball nou i ens surten diferents dubtes; Com ens adaptam? què pretenem amb la nostra tasca? podem solucionar totes les debilitats i mancances que percebem del centre? serem capaços d'aprofitar les oportunitats i fortaleses que es presentin?

Segurament podem fer alguna cosa amb la nostra tasca, però és igual d'important saber estar al nostre lloc, assumir el nostre rol i anar fent petites aportacions a mida que anam coneguent amb més profunditat el context i observant les actuacions dels nostres companys/es de feina.

Per fer això caldrà conéixer bé les debilitats, amenaces, fortaleses i oportunitats que ens presenta el centre i el seu voltants per tal de poder intervenir adequadament.
La nostra tasca a les escoles no es limita sols a l'aula. El centre i també la comunitat ens ofereix moltes possibilitats d'aprenentatge i per això és important que ens moguem i coneguem quines recursos hi ha al poble/barri que pugin ser útils per a desenvolupar la nostra tasca docent.

Al llarg de les pràctiques ens adonam que la nostra percepció canvia amb el pas del temps. Primer començam amb una predisposició i extrema obssessió en comparar aquells aspectes que la teoria marca i que no "es compleixen" a la pràctica, però amb el temps ens anam adaptant i fixant que aquests aspectes teòrics són presents en les diferents accions però que potser es presenten d'una altra manera i no tenim la mirada preparada per captar-los. 

Penso que la constància i la predisposició per a aprendre i reflexionar sobre el que fem diàriament ens ajuda a avançar. No podem pensar que sols amb les nostres sensacions i percepcions podrem resoldre certs aspectes que a priori puguin semblar debilitats. Cal dissenyar les línies d'actuació i fer-ho en equip, ajuntant les potencialitats i fortaleses de cada membre de l'equip docent per tal de que els canvis puguin ser més significatius.

No podem deixar passar aquesta oportunitat per a treballar les nostres competències i per a millorar-les. i el més important serà que cada acció i aportació que facem la relacionem amb una o altra competència. d'aquesta manera prendrem més consciència del nostre aprenentatge, compartint-lo amb les nostres tutores i companys/es per tal d'anar consolidant els aprenentatges adquirits.


Competències:
 
1.3. He consultat altres blocs per tal d'adonar-me de les diferènts visions i competències.
2.4. He reflexionat i pres consciència sobre el propi procés d'aprenentatge i les meves pròpies competències.
2.5. He intentat recollir i plasmar aquests dubtes i aquestes reflexions en el text.
3.1. Per fer aquestes reflexions, he observat i qüestionat les feines realitzades al llarg de la carrera.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada